Tuesday, August 04, 2009

Shah Alam & Weddings

Lama sudah aku tidak update blog. Ada cerita sikit2

1) Perjumpaan pagi Ahad di Shah Alam

Dua Ahad yang lepas, di suatu pagi yang basah, saya telah menghadiri satu perjumpaan kawan2 lama yang saya aturkan. Sayang, ramai tidak dapat datang. Yang datang adalah dua orang sahabat dengan keluarga2 mereka. Tension dengan yang tidak datang ? Azmir dulu mungkin begitu, tetap ini adalah Azmir sekarang.

Pada pagi aku belajar dua perkara
1) 2 jam bersama kawan2 lama adalah seperti 10 minit sahaja.
2) Melihat kawan2 lama bertukar cerita dan jenaka, keseronokannya adalah priceless

dan no 3) ( .. tambah satu ekstra .. ) ... focus and do with what you have :)

2) Wedding Student

Pada hari Ahad yang sama, waktu petang, pergi ke wedding ex-student yang pertama, Puan Norhana Suhaime. Seronok tgk aksi dia dan husband kat pelamin, masa ambil gambar dengan keluarga dan sanak saudara. Video nikah pun okay juga. Semoga mereka berbahagia ke anak cucu. Pesan saya satu sahaja ( satu major, minor byk :P ) ... byk2 sabar dengan pasangan.. nasihat pada diri gue dan kawan2 yang lain.

3) Wedding Orang Lain

Hmm.. ada satu lagi wedding sebelum Ramadhan ini. Pergi atau tidak pergi ? ... kerana ini mengingatkan saya pada wedding saya yang dulu .. ramai 'kawan2' yang kata datang tidak datang .. apa yang anda akan buat ... oh well, pergi sahajalah. Kalau kita tidak datang, mungkin dia tidak perasan. But, you do it for yourself. Because if you do it for other causes, then tidak ke mana usaha anda.

Sekian, terima kasih :)

ps/ amacam post2 style ni, best tak ? Saya tengah eksperimen cara blogging baru :D

2 comments:

voice said...

I like this new blogging style.

And I also like the new Azmir (not that I know a lot about the old one..hehe) who consciously chooses his response to others' actions and not letting others' actions affect his life :)

Azmir Ismail said...

ya loh, to a certain extent ... :) an ongoing process ... sekali sekala...brutal balik :D