Tuesday, August 24, 2010

Perancangan Masa Hadapan

Bila kita buat sesuatu yang kita 'cintai', ia adalah sangat senang sehingga kita tidak sedar masa berlalu begitu sahaja.

Pada hari Sabtu lepas, ketika membuat presentation 'leadership' kepada pelajar - pelajar FOMS, saya senaraikan lima sifat seorang pemimpin

1) character
2) vision
3) passion
4) great decision maker
5) team builder

dan saya katakan .. 5) adalah hasil daripada 1)+2)+3)+4) .... membuat saya berfikir sama ada saya boleh tiru kelima - lima sifat di atas ..

Satu kesimpulan yang saya pelajari daripada presentation Sabtu lepas adalah saya suka bekerja / berinteraksi dengan golongan muda ... mungkin sebab mereka muda dan masih penuh idealisma ...

Masa yang selebihnya tahun ini adalah untuk asas kepada tahun depan kerana tahun depan macam2 akan berubah ...

1 comment:

Roger Loh said...

Thanks Sir. Seriously sir..

I admit I am not a good student but I really gain on that day.

Sir I think you are Great. I miss your lecture,no kidding. I love your 'free-style' of lecture. I think it is a crucial for a leader to persue and MMU do lack of 'free-styler' lecturer..

I promise I will be appreciate whatever I having now. Hope you will still remember me when we meet next time.

All the best and wishes to you sir.